Wednesday 5 March 2014

PERBANDINGAN OBIMIN DENGAN VITALEA SHAKLEE


Ada yang tanya kenapa makan Obimin yang doktor bekalkan tapi HB tetap jugak turun. Jenuh pulak nak makan kerang hari hari sebab nak naikkan HB. 

Obimin = vitamin SINTETIK
Vitamin sintetik maksudnya vitamin yang dihasilkan dari manipulasi bahan kimia yang ada ciri ciri hampir sama dengan yang terdapat dalam vitamin. walaupun formulanya sama tapi tetap tak sama dengan vitamin semulajadi. Contoh susu ibu dengan susu formula. mana lagi berkhasiat sebenarnya?
Vitalea = vitamin SEMULAJADI BEBAS PEWARNA, BEBAS PERISA DAN BEBAS PENGAWET.
VitaLea Shaklee ni adalah sejenis Multivitamin & Multimineral yang mengandungi 28 nutrients yang penting termasuk 12 jenis Vitamin dan 7 jenis galian. Vita Lea Shaklee sah sah vitamin semulajadi. lebih selamat untuk ibu dan anak.  
 

Obimin Kuat Pewarna!

Memang nampak cantik warna obimin ni. kaler pink lagi. Tapi cuba korang pegang sebiji dengan tangan basah. mesti tinggal pewarna tu pada jari korang kan? Tu maknanya obimin memang tinggi bahan pewarna. Tu ke yang kita nak bekalkan pada baby dalam perut ni? NO NO NO!!!

sebelum pilih apa apa supplement, korang perlu baca label pada botol. bandingkan UNIT vitamin vitamin pada setiap tablet tu dengan uni RDA (Recommend Dietary Allowance) yang dicadangkan untuk ibu mengandung. 

Tepuk dada tanya selera. Vita Lea lebih mengikut piawaian RDA berbanding obimin! 

JADILAH IBU DAN PENGGUNA YANG BIJAK..

Credit: Izahra Healthy Shoppe





2 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. yes , true..saya ambik product shaklee yg Vita Lea, Vita- C, B complex & Kalsium..Sy bwk ubat2 tue juga Pakar O &G..doktor ckp..bagus, ambik Vita Lea pn sudah cukup..Sbb dia dh cover semua..

    ReplyDelete