Thursday 20 March 2014

JANTUNG, DARAH TINGGI, STROK





SUPPLEMENT KESIHATAN JANTUNG - COQ HEALTH PLUS




APAKAH COQ 10????

CoQ10 merupakan nutrien semulajadi yang larut lemak dan terdapat di semua sel badan. CoQ10 merupakan sumber tenaga sel-sel badan. CoQ10 dihasilkan di mitokondria dan banyak ditemui di organ yang banyak menggunakn tenaga seperti jantung, hati, buah pinggang dan pankreas.

Apabila umur semakin meningkat, tahap CoQ10 dalam sel semakin berkurang. Selain itu terdapat faktor lain yang menyumbang kepada pengurangan Coq10. Pengambilan ubat seperti Statin yang digunakan untuk mengurangkan kolestrol boleh menurunkan paras CoQ10. 

CoQ10 juga boleh didapati dalam makanan seharian kita seperti daging dan makanan laut. Ia juga boleh dihasilkan di makmal di mana Shaklee telah berjaya menghasilkan CoQ Health Plus Shakleeyang telah diuji selamat dan berkesan.



APAKAH MANFAAT COQ HEALTH PLUS NI???

1. Mengurangkan risiko penyakit jantungjantung memerlukan banyak tenaga untuk           berfungsi dengan baik. CoQ10 banyak ditemui di jantung. Jantung juga termasuk dalam sistem peredaran darah dimana CoQ10 membantu membaiki sistem peredaran. 


2.  Mengurangkan berat badanEkstrak teh hijau dapat mencegah darah beku seterusnya melancarkan peredaran darah. CoQ10 melindungi arteri terhadap pengoksidaan LDL (Kolestrol jahat), setrusnya dapat mengawal tahap kolestrol dan berat badan. Selain itu ia membantu menghilangkan sakit dada dan semput yang berkait dengan masalah jantung.

3.  Meningkatkan kesuburan lelaki dengan menambah bilangan spermaCoQ10 membantu memekatkan air mani dan Vitamin E yang terkandung dalam CoQ Health Plus dapat meningkatkan bilangan sperma. Keadaan ini membantu pasangangan yang mempunyai masalah kesuburan untuk memperolehi zuriat.

Antara lain kebaikan CoQ ialah 

1)  Mengandungi Koenzim Q10 yg penting utk sel tubuh bagi menghasilkan tenaga sendiri        untuk kekal berfungsi

2)  Mengandungi kesemua proprieteri semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan      vitamin E dan estrak teh hijau

3)   Mengelakkan penyakit kardiovaskular termasuk arteri tersumbat

4)   Digunakan untuk merawat penyakit kanser seperti kanser payudara dan membantu             pesakit yg menerima rawatan kemoterapi

5)   Membantu meningkatkan penghasilan insulin yang membantu pesakit diabetis

6)   Merawat masalah penyakit gusi

7)   Membantu merawat pesakit Parkinson

No comments:

Post a Comment